onsdag 14 juli 2010

Ordspråk :

" Man får sällan vara glad en hel dag " är ett som maken citerar ibland.
Nu håller jag med. Fick en del uträttat på förmiddagen ( bland annat simning ,torget i Dalsbruk, butiken) kom hem och öppna kylskåpet och då ramlar en burk med hemlagad krusbärssylt ut, av förödelsen att döma såg det ut som om ett helt ämbar sprättat ut i köket,jag fick på mej från midjan neråt,var tvungen att duscha innan jag tog bort kläderna. Kylskåpet och frysen bada i sylt , likaså köksväggen , stolarna och så förstås mattan ( som var nytvättad för fem dar sen)
Bara att ta tjuren i hornen, åka till Västanfjärd och skura mattan igen och hoppas den torkar fort.
(Sen tänker jag inte berätta att under köksmattan låg ett pyttelitet torrt möss ! ) Och jaaaa
jag städar nog, men hade ju rentvättad matta sen fyra dar, så jag har liksom tagit det lugnt nu nån dag
Gulligt med möss- och sorkfångare i huset !

Inga kommentarer: