onsdag 28 april 2010

En dålig affärside. . . . ..

. . . eller . . . ?

En herreman på telefon ( på finska ) . . "ettstålandeerbjudandeundermångaveckorfårmiemtidningnibetalarendastförpostenskostnaderochförattgöradenhäraffärenännubättrefårnidessutomenhandväskaalltdettakostaross165euromennifårdettaför23euro"
Så drog han äntligen andan (trodde ren att det var ett band som spelades upp)
.. den här monologen var MYCKET längre men jag minns inte allt eller ens förstod vad han sa :)

Jag försynt " Men jag läser helst svenskspråkiga tidningar "

Mannen medalltiettrösten sa hups och så bröts samtalet.

Synd för jag hade redan tänkt ut en fråga hur deras ekonomi skulle gå ihop, dom borde ju få lite över,kanske för telefonkostnaderna !

Undrar vem av oss som var dummare, jag blev utan produkt, men hans firma gick ju med vinst denna gång ! Eller . . . . .. ????

Ja samtalet kostade väl i alla för honom.