lördag 25 april 2009

När ska man bry sej ??

På min motionsrunda idag såg jag något på vägen, trodde nån kastat en soppåse men såg till min förskräckelse att det var en skäggig man som låg och sov på gångbanan. En plastpåse med något som såg ut ut som ett täcke hade han bredvid sej. Jag smög fram för att kolla , såg att han andades och gick vidare. Solen sken ju så han frös nog inte. Gick min rutt och var nog lite fundersam då jag kom tillbaka, skulle jag ha gjort något, men vad ???
Då såg jag att han vänt sej och hade påsen med täcket under huvudet, solen sken fortfarande, ja jag låtsades om inget och gick vidare. Blev glad då jag mötte en hurtfrisk dam, kanske hon visste vad man borde göra , man känner sej helt dum när man står där rådlös. Men som sagt solen sken och det var varmt, puh vad jobbigt !!!
Det här är inte så vanlig syn i lilla Kimitoöns kommun.

Inga kommentarer: